Suck, jag vill ha en häst.

Nu har jag varit utan häst i ganska precis ett halvt år. Det känns ungefär som ett halvt sekel.
Det har varit jättekul och faktiskt riktigt givande att rida en termin dressyrspec på ridskola och så har jag ju min fina medishäst, men det kommer aldrig att kunna ersätta en egen och det visste jag ju från början. Några veckor efter att Tenor dog så var jag helt besatt av att köpa en ny häst, men bestämde mig för att satsa på att starta upp mitt företag istället och skjuta på häst-köpet. Det var så klart ett jättebra och riktigt vettigt beslut (kors i taket!), men jag saknar att ha egen häst. Att kunna sätta upp drömmar och mål, att ha en bästa vän att umgås med och ta hand om, att ha en alldeles egen häst. Fy fan vad jag saknar det!

20140909-102237.jpg

Sedan jag bestämde mig för att inte köpa en ny häst efter att Tenor dog så har jag knappt ens tittat på hästannonser. Inte heller har jag skrivit eller pratat om honom, min fina fina hjärtehäst. Det har helt enkelt varit för jobbigt och jag klarar fortfarande inte riktigt av att prata om honom eller om hur han dog utan att tårarna rinner. Det kändes så otroligt orättvist efter allt vi gått igenom och det är en fet baksida av att vara hästägare.
Nu ska jag inte köpa häst än på ett bra tag, men jag har börjat kika lite smått på annonser då och då mest bara för att få drömma mig bort och se vad jag skulle få inom ramen för min tilltänkta hästbudget. Jag skulle så gärna vilja köpa mig en dressyrläromästare och när sådana här drömprinsar dyker upp på annons så dör jag lite för att det inte är dags än:

One thought on “Suck, jag vill ha en häst.

Kommentera

