Dags att säga adjö.

Till min mysiga Canada Goose. Jag förstår inte riktigt vad jag tänkte med när jag köpte den i storlek M för nåt år sedan, jag borde ha förstått att jag egentligen inte riktigt ryms i den. Så idag när jag tog på mig den för första gången denna vinter så var det bara att inse att jag egentligen borde sälja den och köpa en i passande storlek. Men min nästa jacka blir inte en Canada Goose. Hur mycket jag än trivs i dessa jackor och hur varma och sköna dom än må vara så vill jag inte ha en dunjacka och jag vill inte ha en med päls på.
Det måste väl ändå gå att få tag på en jättevarm jacka utan dun? Den måste dock vara tillräckligt lång för att täcka rumpan och gärna ha en stor mysig huva!

Den här från Fjällräven för 4.500:- tycker jag ser snygg och skön ut, men kanske jag borde vidga mina vyer och inte snöa in på samma modell som jag haft i massor med år? Eller är det så att en sån här är det jag trivs bäst i? Ge mig era bästa tips på dunfria jackor!

F89655-291_0

Kommentera

