Åh, så många minnen!

Jag är ju som ni vet en notorisk Hemnetknarkare och alldeles nyss såg jag att min gamla etta i snusdosan på Mjölkudden kommit ut till salu. Jisses vad det väcker många minnen från när jag var 25, just hade flyttat hem från min sommar i Stockholm och köpt och renoverat denna pärla. Köket har de nuvarande ägarna gjort, hallen var bubbelgumsrosa när den var min och badrummet gjorde föreningen precis innan jag flyttade ut, men annars är allt ”mitt”. Jag och pappa har lagt golvet, byggt taket med alla lampor och den lilla svarta väggen och fasiken vad vi kämpade med dörrarna till den garderoben! Jag och mamma har målat och målat och målat. Världskartan var spännande att måla mer eller mindre på fri hand, så proportionerna är inte hundra, men åh vad jag gillade den. Dock hade jag den som huvudgavel. Och åh vad jag trivdes i denna fantastiska lilla lägenhet på 34 kvm!

SFD870D39733F4944CAB8451019A51AF1AA_x SFD65D8ADCEC23543C4AB9122C988DD5B1F_x

Kommentera

