Gissa vad jag gjort idag!

Idag har jag varit modig på ett helt annat sätt än vad jag var när jag postade mitt inlägg om retuschering förra veckan, för idag har jag nämligen ridit för Kristian von Krusenstierna! För er som inte vet så tillhör han dressyreliten i Sverige och ni kan ju gissa hur nervös jag var. Dessutom har jag lite smått feber, är superförkyld och ruskigt orkeslös. Men det gick bättre än vad jag trodde med orken, kanske tack vare att jag laddade upp med Ipren och Red Bull, och nervositeten släppte så fort jag kom upp i sadeln. Och det var verkligen superkul och lärorikt att rida för Kristian! Han kunde verkligen ta det på den nivån vi som ekipage är på och vi fick idag mest jobba på att rida rakt fram (låter lätt, men kan vara jäkligt svårt) och att hitta takten. Takten i höften, takten i lättridningen och takten i steget. Kära D går gärna på växel 1 eller 5 med mig. Av 5. Och där nånstans ska en halvvinglig ryttare som jag försöka hitta en lagom medelväg  på trean (och det går faktiskt, bara jag gör rätt så hänger han ju med mig!) och ändå våga hänga med och utnyttja farten när han emellanåt lägger i femmans växel. Det är svårt, men samtidigt så otroligt roligt och nyttigt. Och i slutet av passet gick det ju ändå rätt så bra. Det hade ju varit en fröjd att få rida så här typ varje vecka!

Tack underbara hästägare för att jag fick möjligheten att göra detta idag! ❤

20141012-232938.jpg

2 thoughts on “Gissa vad jag gjort idag!

Kommentera

