Paus.

Det råkade visst bli en liten bloggpaus över helgen. Då jag mest varit hängig som tusan, men ändå i farten så var det kanske välbehövligt. Jag har också tagit paus från bloggläsande, inte scannat Facebook lika frekvent och scrollat förbi allt politik, Pippi-diskussioner och det mesta annat som inte är söta katter. Ibland behöver jag verkligen en paus från världen, all idioti, alla orättvisor och alla hemskheter.

Istället har jag preppat för Bystigts fotografering nästa vecka. Jag och fyra fina vänner kommer att modella och så klart kommer Sandra Viklund att fotografera. Och det ska bli så jäkla kul! Sjukt nervöst att bli fotad i underkläder, men jag tycker att det är viktigt att visa upp olika sorters kroppar och inte bara superretuscherade smala modeller. För de allra flesta av oss ser ju faktiskt ut som vanliga människor, en del med gropiga lår andra med platt mage, men det vi alla har är hudveck, ojämnheter, prickar, kroppshår osv, varför ska vi retuschera bort sådant så att vi inte ser ut som människor?

Sandra Viklund Fotograf i Umeå | sandraviklund.com

3 thoughts on “Paus.

Kommentera

