Ridskolepålle!

Vi hade lite gos efter ridpasset igår, jag och min ridskolehäst. Det ser väl mest ut som att han håller på att äta upp mig, men han slickade bara lite på min hand. Värsta sötisen!20140910-082525.jpg

Vi kommer att rida samma häst fyra gånger för att verkligen hitta knapparna innan vi provar en ny häst och efter förra gången kändes det lite hopplöst. Igår var pass nummer två och det gick faktiskt jättebra, helt över förväntan! Pålle lyssnade fint på mina hjälper, slappnade av i hals och nacke (ingen kamel denna gång) och bjöd fint framåt. Vi gjorde små skrittserpentiner runt konor som var otroligt lösgörande och han var fin och framme i traven. Nästa gång ska jag fokusera ännu mer på att hitta en stadig ram och fortsätta att hitta tillbaka till en stabil sits där jag kan vara lite rappare i hjälperna. Men det kommer, varje ridtimma är så himla bra och rolig! Pålle tyckte nog däremot att jag var lite lagom jobbig:20140910-082701.jpg

Kommentera

