Bästa passet!

Igår instruerade duktiga Anna mig när jag red D och det var så himla roligt och vi red vårt absolut bästa pass hittills! För varje ridpass hittar jag nya knappar och vi lär känna varandra mer och mer. Och jag vågar mer! Igår övade vi på att jag bara ska låta mig själv slappna av, sitta ned i sadeln och hitta yttersidan och med hjälp av övergångar mellan skritt och galopp så gick det faktiskt riktigt bra. Det är underbart att få rida igen och att ta hand om en gulleplutt som lyckas fastna i mitt hjärta och jag är bara så himla glad för det!
Sen att han glimtar till som en riktig mysis emellanåt är ju bara så underbart.
Se så söt! ♥20140904-100234.jpg
Hur gick det på ridskolan då?
I tisdags var jag och tjejerna iväg till Bodens Ridklubb och påbörjade vår termin som ridskoleryttare och det var både roligt och lite nervöst. Jag kände mig mest som en nybörjare (okej, lätt överdrift) med en häst som inte riktigt ville som jag ville, men det blir nog bättre till nästa gång. Vi kommer att rida samma häst några lektioner i rad och det känns bra för då hinner man lära känna den lite bättre i alla fall. Ser fram emot nästa gång!

 

Lämna en kommentar