Ny ridhjälm.

Innan stallet idag så skulle jag köpa en ny tryckknapp till min hjälm, men dom var så fula och klumpiga (och för många!), så jag lät bli. Ska istället ta med hjälmen till en skomakare och se om de kan sätta dit en nättare, men hållbar variant. Så jag köpte en till hjälm istället. Det är alltid bra att ha två så att man slipper panikköpa om den ena går sönder eller behöver kasseras. Typ som nu i veckan då jag fick skippa att rida för att hjälmen pajat.
Jag hade ingen lust att lägga ut flera tusen på en andrahjälm, så jag åkte till Hööks. Och jag åkte till Granngården. Tror ni det fanns en enda hjälm jag inte såg ut som en mupp i? Inte det och inte finns det ju direkt något utbud av ridsportbutiker i den här stan, men så kom jag på att jag kunde åka till AB Nian som har en liten butik på ridklubben. Och där hittade jag en sån där modern hjälm från John Whitaker som ändå kändes helt ok. Så jag slog till på en Victory Helmet för 999:-

20140829-000434.jpg
Ja, jag ser lite muppig ut, men det kan jag nog vänja mig vid för den var väldigt lätt och skön att rida i. Och så var den ju i kolfiberlook med glitter på!

20140829-001253.jpg
Och jo, dagens ridpass med fina hästen gick bra!

One thought on “Ny ridhjälm.

  1. Vi bor ju nästan grannar nu va? Jag har tryckknappar! Du får hemskt gärna några! Fast som du säger så är de kanske inte dom smidigaste.. eller i minsta laget! Men om du vill så har jag 😊

Kommentera

