Kattigt hem.

Jag funderar starkt på att måla ”kattlådan”, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken färg som blir bäst. Så länge funkar det här ändå helt ok och så blev det en mysig liggplats för kissarna ovanpå när vi la dit renskinnen.ZeldaJag har ju länge tänkt att vi ska bygga ett eget klös- och klätterträd till katterna, men det är ju hopplöst att få tummen ur. Så nu funderar jag istället på att köpa ett, men var i hela fridens namn hittar jag ett som inte är rangligt, gjord i plysch och med tassmönster på? Jag kräks så fula dom allra flesta är!
Vi bor ju så litet nu och även om katterna faktiskt verkar trivas riktigt bra (de är överlyckliga över balkongen!) så vill jag att de ska ha det ännu bättre. Och jag tror att de skulle trivas just lite bättre med en hög plats att kunna ligga och spana ifrån, så vi behöver ett högt och stadigt katträd med många krypin och klösmöjligheter. Men med takhöjden i vår lägenhet så kommer det inte att gå att fästa i taket, så trädet måste kunna stå stadigt av sig självt/alt. eventuellt fästas i väggen. Ge mig tips!

One thought on “Kattigt hem.

  1. Jag tycker den ser helt okej ut som den är, men det är klart att det kanske skulle vara fint med lite färg också 😉

    Jag har sett det finns på nätet, lite snyggare och dom ser mycket stadigare ut än dom som finns på rusta t.ex. Kommer inte ihåg vart jag såg det, men det kom fram ialla fall när jag googlade på hundleksaker, så det funkar säkert att googla på kattleksaker 😉

Kommentera

