Träningsvärk i ridmusklerna!

Japp, ni läste rätt och imorgon kommer jag nog att gå lite krokigt. För idag har jag ridit!! På en finfin och fartig hoppehäst och jag fick höra att jag satt med ett leende mest hela passet. Eller pass och pass, det kändes mest som att jag flaxade runt utan vidare styrsel på kroppen, men så har jag ju ridit/åkt häst typ fem gånger sedan januari. Att sitta upp på en ny häst är alltid både spännande och svårt för man vet ju inte riktigt var knapparna sitter. Och jag blir alltid lite nervös. På lördag blir det dejt nr två och som jag längtar!
Inte för att jag nu var någon superstjärnryttare tidigare, men fy tusan vad man tappar sitsen när man är utan ridning och när bålen inte orkar så följer handställningen tyvärr med. Åt det flaxande hållet. Tur att jag även ska bli ridskoleryttare om några veckor så att jag får träna upp bålstabilitet till häst (jobbar på det på gymmet också), för det är grymt bra att rida olika hästar.
Nä, nu ska jag sova, men oj så lycklig man kan bli av en stund i sadeln, tackar ödmjukast!

Kommentera

