Regnar det eller är det jag?

Kan lika gärna vara mina tårar. Nu har jag sovit och gråtit och sovit och gråtit om varandra i ett och ett halvt dygn. Imorgon hämtar dom Tenor och sen är han borta för alltid, min fina prins.

20140728-152240.jpg
Det här är den enormt tunga baksidan med att ha djur. Att man förr eller senare måste ta beslutet om att de ska behöva somna in. Fast nu har jag varit med om det några gånger och på ett sätt är det skönt att veta att jag aldrig skulle tveka när det väl är dags att ta det.
Jag var däremot inte med inne i stallet igår när Tenor fick de sista sprutorna. Jag kände att jag inte riktigt klarade av att hålla i grimmskaftet den här gången, utan sa hej då före och efter istället. Men han fick somma i trygga händer och det är jag så tacksam för. Min älskade prins.

One thought on “Regnar det eller är det jag?

Kommentera

