Gelsulor.

I våras när jag plockade fram mina gamla trogna stallskor så fick jag ganska snabbt sjukligt ont i ena foten. Ni vet, typ så där ont så att man knappt kan gå, utan istället linkade jag fram ett tag. Sen var jag till läkaren av andra anledningar och bad hen även titta på min fot. Hen tyckte att det var nog en inflammation och skrev ut Pronaxen i 14 dagar samt beordrade mig att köpa nya mjuka skor. Vilket jag så klart inte gjorde, dumma jag. Men jag har inte varit så smärtfri i ryggen de senaste tio åren som under denna kur, alltid något.
Nå, foten blev inte direkt så mycket bättre, men det var ju först i tisdags som jag äntligen köpte nya stallskor. Dock köpte jag även ett par gelsulor på Stadium Outlet för en ynka hundralapp och OMG så skönt det är att gå igen! Så istället för att byta ut mina omjuka skor för massor med pengar och knata runt i fula (?) mjuka skor, så kommer jag hädanefter att köra med dessa sulor. Det finns säkert bättre sulor än just dessa och jag skulle egentligen behöva ett par för höga fotvalv, men sådana får jag investera i den dagen jag blir rik och det är inte idag.

Dom ser ut ungefär så här:

One thought on “Gelsulor.

Kommentera

