Träning ger mental styrka.

Det är nu några månader sedan jag sist satte min fot på ett gym. Jag saknar det nästan varje dag, men jag har helt enkelt inte orkat. Våren har varit ett enda långt pain in the ass och det känns som att livet stått lite på paus.
Nu har jag sprungit och promenerat i några veckor, ridit mer än på flera månader och helt plötsligt känns det som att jag håller på att vakna! Det jag känner mig mest förvånad över är att jag orkar, trots att jag aldrig varit i så dålig form fysiskt, men jag har hittat en vinnarskalle som inte bara kickar in när det är tävling utan som jag kan använda mig av varje dag. Skitsamma att det är skumpigt att sitta ner i traven eller att det är två år sedan jag sist sprang 4 km. Senaste veckan har jag ridit tre hästar och i torsdags sprang jag 4,05 km runt sjön. Det tackar jag styrketräningen och min bror för. Att lyfta vikter har fått mig att lära känna min kropp på ett helt nytt sätt och hur jag kan använda den. Att jag hivade upp 90 kg i marklyft några veckor innan jul har gett mig ett helt annat självförtroende och en helt annan kroppskontroll, så nu tänker jag använda det till max.

Igår fick jag förmånen att ta ut sötaste hästen i världen på en superrolig ridtur i skogen – finaste islandstussen Orri! Jag lyckades till och med få till lite tölt, så himla härligt. ♥

20140605-084010.jpg

Kommentera

