Är det kört efter 30?

Jag är en drömmare. Jag drömmer stort och jag drömmer smått, om stora hästgårdar och om små planteringar på balkongen. Om företag jag vill starta och om att solen skiner. Jag lever emellanåt lite för mycket i framtiden och vardagen blir då bara en transportsträcka dit, fast jag egentligen gillar vardagen rätt mycket. Det är ju liksom den som ÄR livet.

Hur ser utsikterna ut för en drömmare som fyllt 30, är det liksom för sent att försöka förverkliga några av alla oändliga idéer? Ska man redan ha gjort karriär och bestämt bana, köpt hus, skaffat barn och slutat flumma runt och redan veta vad man vill bli? Hm. Ja, i så fall skulle det väl vara kört, men vet ni vad, jag tänker inte låta andras åldersnoja och normskit stoppa mig från att bli det jag vet att jag vill. Just nu i alla fall. Sen får vi väl se vad jag vill bli sen. Och efter det får vi se vad jag vill bli då. Och så tänker jag hålla på!

I helgen har jag tagit ett steg närmare en av de drömmarna som jag haft under en lång tid. Nu får det bära eller brista!

5 thoughts on “Är det kört efter 30?

  1. Äh! Sin egen väg är den bästa! Kör ba’ kör!! 👏👏👏

    Vi letar förresten större boende i väntan på drömkåken (appropå drömmar). Det är inte så att du känner till en lägga (minst en 3a) hyffsat centralt?

    • Yeah, jag tänkte testa mina vingar lite mer! 🙂

      Hm, ingen lägenhet som jag vet av så där på rak arm. Har ni något att byta med? Vet en som har en femma (billig, typ 8,000:-/mån) som vill byta till stor tvåa/liten trea.

      • Vi har ju en hyres! Men hyresvärdarna är helt ok med byte. Det är en tvåa på typ 65 kvm!

Kommentera

