En promenad har aldrig varit så här rolig!

Första dygnet av 14 på Tenors boxvila har gått jättebra. Jag tror att han är lite medtagen efter operationen, men finner sig väldigt bra i situationen. Vi ska varje dag promenera en liten sväng och jag kände mig helt salig över att gå fram och tillbaka längs stallvägen med en ohalt, lugn och mysig pållen. Kanske var han mer nöjd än jag då han hittade några ynka små grässtrån att smaka på.
Jag tror att vi ska roa oss med en liten manfrisering snart också:

20140511-201452.jpg

Det kan vara svårt att ställa en häst som är van att vara ute på boxvila och jag har faktiskt aldrig behövt göra det förut. Men det ska nog gå bra och denna konvalescens kommer att vara över i ett nafs! Under tiden får han bo lite kungligare än vanligt:

20140511-225433.jpg

Kommentera

