Rösta i EU-valet!

Den 25 maj röstar vi i Sverige i EU-valet och valdeltagandet brukar vara väldigt lågt i detta val. Jag tycker att det är jätteviktigt att rösta och man behöver inte vara megainsatt i politik för att rösta. Det är allas demokratiska rätt att rösta, men samtidigt tycker jag att man som medborgare har ett ansvar att faktiskt rösta.

Klicka HÄR, för att komma till SVTs Valkompass, där du snabbt och enkelt svarar på några frågor och förhoppningsvis får ett resultat som du känner igen dig i. Dock minns jag att jag vid förra valet av någon konstig anledning blev Kristdemokrat i flera valtester. Jag har aldrig sympatiserat med KD, har aldrig och kommer aldrig att rösta på KD, så det var nästan lite skrattretande!
Nuförtiden visar testerna väldigt mycket mer rätt med hur jag tänker och känner inför politik och hur jag vill att det ska se ut i vårt land. KD hamnar långt ner på den listan.

Så gå och rösta, först i EU-valet 25 maj och sedan självklart i riksdagsvalet 14 september!

Kommentera

