Hemnetknarkande.

Det är lite drygt 11 år sedan jag flyttade hemifrån och jag kan nog räkna mina Hemnetpauser på en hand under dessa år. Beroendet har jag ärvt av min mamma och jag minns alla bilturer vi tagit runt i vår stad, tittandes på hus. Bara för att det var kul. Jag har flyttat ganska många gånger i mitt liv och jag tror att de flesta av mina vänner tycker att jag är flyktig och velig och några har säkert vadslagning just nu om hur länge det ska dröja innan nästa flytt. Hallå, nu har vi ju bott i den här lägenheten i fyra och en halv månad!

20140420-133715.jpg

Är jag inte nöjd då? Jo, jag är nöjd. Väldigt nöjd faktiskt. Men jag vet att jag inte kommer att vara det för all framtid. Och vem vet vad framtiden har att erbjuda? Hur ska vi kunna skaffa en bostad som tillgodoser våra behov för alltid? Jag har ingen aning om hur vårt liv kommer att se ut om fem år. Inte om ett-två år heller för den delen. Kanske kommer vi på att vi vill flytta till Stockholm. Eller New York. Eller någon annanstans. Eller så blir vi alltid kvar i Luleå, det får vi se. Men jag ser ingen som helst anledning att inte utforska potentiella möjligheter, drömmar om ett annat sätt att leva, kanske här, kanske någon annanstans.

Kommentera

