Superenkelt att barfa!

Min handstil är inte direkt den tjusigaste, men jag kluddade ihop ett litet matschema för katterna på kylen.20140403-092213.jpg

Nu är det ju så otroligt enkelt och smidigt att barfa katterna sedan vi gick över från att göra kattmaten själv till att köpa Mush Cat. Inget mera räknande så att de får i sig allt eller ångesten över att två av tre katter vägrar äta lever. Nu tar vi fram en ”köttbulle” som innehåller allt de behöver från frysen tre gånger om dagen och så får den tina framme i skålen innan de äter. Emellanåt kommer dom också att få kycklingvingar att gnaga på och kycklinghjärtan som ett litet komplement. Superenkelt plus att katterna kan sysselsätta sig med maten lite längre tid. Nu finns det ju ingen anledning för någon som har katt (eller hund heller för den delen) att inte barfa!

Vad är det för nåt och vad kostar det då?
Mush Cat säljs i påsar om 800 g för 59:-, dvs 73,75 kr/kg. Mush är ett finskt företag och här kan ni läsa var deras råvaror kommer ifrån. Jag är inte jättepåläst om finsk djurhållning, men från det jag hört och läst så ska kontroller och krav vara minst lika höga som här i Sverige. Allt kan alltid bli bättre, även på många sätt i Sverige, men jag känner mig trygg med deras produkter. Dessutom tror jag att de är så mycket bättre än att köpa dessa produkter än tex torrfoder som inte ens redovisar var deras råvaror kommer ifrån. Plus att torrfoder innehåller spannmål som katterna absolut inte behöver. Eller kan ta till sig för den delen heller. När våra åt torrfoder så åt de Iams och det kostade nog ca 50:-/kg om vi köpte den största säcken, men jag minns inte hur mycket de åt varje dag så jag kan inte riktigt jämföra kostnaden. Nu kostar det våra katter äter ca 5,50kr(tre bullar) – 7:-(fyra bullar)/dag och katt. Köper man riktig skräpmat på mataffären så blir det säkert billigare, men vad innehåller dessa egentligen och hur bra är det för din katt?

One thought on “Superenkelt att barfa!

  1. Jag bev så jäkla glad att Mush har kommit med ett färskfoder för katter! Hunden äter färskfoder sen långt tillbaka men katten har fått nöja sig med ”rätt” mjukmat. Ska snarast smita iväg till min djurbutik och se om dom har hunnit ta in färskfodret för katter 🙂

Kommentera

