Ser jag tjock ut eller?

Det var faktiskt himla länge sedan jag fick frågan sist, men igår kom den – är du med barn?
Jag tycker att det är en otroligt oförskämd och påträngande fråga.
Varför det då? Jo, för du vet inte om den du frågar just gjort en abort, fått missfall, försöker få barn, inte vill berätta att den är med barn, inte kan få barn eller inte vill ha barn just nu eller aldrig. Du vet heller inte om personen är glad eller ledsen över något av ovanstående och varför anta att personen vill prata med just dig om det?
Sen är det också en sån otrolig tabu kring kvinnor och barnafödande. En ska helst inte ha gjort abort för det är fult och smutsigt, att få missfall är hemskt och skamfullt (fast det händer med typ var tredje graviditet), att inte kunna bli med barn måste man vara väldigt ledsen över och att inte vilja ha barn är i det närmaste en synd och då måste alla hela tiden säga åt en att en kommer att ändra sig.

Så snälla ni som jag inte valt att prata om mitt eventuella framtida barnaskaffade med, kan ni bara ge blanka fan i att fråga om jag är med barn? Det har ni ingenting att göra med what so ever. Tack.

20140402-082915.jpg

7 thoughts on “Ser jag tjock ut eller?

Kommentera

