Ridstövlar beställda!

Efter några om och men så snubblade jag över en fb-delning om att Ulrica Strindinger skulle komma upp till Luleå och LRK, så jag bestämde mig för att åka dit och få ett par stövlar måttade efter mina ben. För jag har vader som en knubbsäl (oavsett om jag är tjock eller smal) och då kändes det säkrast att få professionell måttning. Så nu är benen måttade och handpenningen lagd. Dock tar det typ tre månader innan stövlarna kommer, så jag hoppas att mina sladdriga MH-stövlar håller ihop ett tag till.
Vad blev det för ena då? Ett par helt vanliga, svarta dressyrstövlar! Haha, jag var nog den enda som inte beställde lack, bling, spännen eller tåsömmar, men jag vill bara ha ett par helt vanliga stilrena stövlar med dragkedja fram och hög båge. Jag tänker att om jag är nöjd så får väl nästa par bli ett par bruna stövlar som svävar ut lite mer, kanske.
Mina lär väl vara dubbelt så breda som dessa:

Kommentera

