Skitgrej.

Mm, det känns ju så där lagom latjo att försöka sluta med dåliga deos/antiperspiranter och så luktar jag svett redan när jag stiger ut ur duschen. Trots idogt tvättande och gnuggande. Vad hände liksom?
Jag kanske var otydlig i mitt förra inlägg, men jag har verkligen inte haft några svettluktsproblem så länge jag använt tex denna:20140325-090620.jpgMina kläder är absolut inte ”insvettade” sedan innan och inte ens efter ett rejält svettigt rid- eller träningspass så upplever jag att jag luktar särskilt mycket svett, med deo alltså. Men nu, utan denna deo/antiperspirant så luktar jag innan jag ens börjat svettas. Och det känns ju inte direkt trevligt för varken mig eller min omgivning. Eller mina kläder som jag inte har någon lust att svetta ner.
Ett tips jag fick av Sara, var att kika in hos Sagogrynet och där hitta ett recept på en egen deo innehållandes bikarbonat, kokosolja och majsstärkelse. Det ska jag genast testa!

 

Lämna en kommentar