Mer skavsår.

När ens egen pålle ser ut så här (skavsår deluxe i armhålan av tömkörningsgjorden trots fårskinn…):

20140320-234341.jpg

Så är det extra roligt att åka och hälsa på Moa och Mirakel på andra sidan stan. Finisar!

20140321-085328.jpg

Tenor har börjat vårpälsfällningen och då är han lite känslig för skav och under ett pass hann detta komma. Ja, det är en äcklig skinnbit det där som ser ut som en skrumpen jagvetintevad. Suck. Jag älskar min Tärnsjögjord, men just nu önskar jag att den hade två stroppar på varje sida så att jag kunde använda min vanliga sadelgjord som inte ger skav. Kanske är det bara att lämna in till sadelmakare och sy om? Undrar om det påverkar balansering osv på ett negativt sätt?

2 thoughts on “Mer skavsår.

  1. Aj! Min blir jättetovig kring armhålorna när hon svettas, av håret som håller på att fällas som fastnar i håret som sitter kvar och så blir det skav. Jag funderade precis på om det skulle hjälpa att köra med klippmaskin i området.
    Fast det kanske inte är tovor som är problemet på din.

    • Nä, han är inte så värst långhårig, plus att jag klippt ”armhålehåret”. Men i ditt fall låter det helt klart som att det hjälper att raka.

Kommentera

