Räddning av mögliga vantar.

Mina kära sommarridvantar råkade hamna på ett alldeles för kallt och fuktigt ställe över vintern och den kombon blir lika med mögel. Bu!

20140317-122214.jpg

Inte hade jag lust att behöva köpa ett par nya, så efter tips från en vän tvättade jag dom med sadeltvål.

20140317-124310.jpg

Och voliá, dom blev rena och omögliga! Nu ska jag bara smörja dom lite försiktigt med läderbalsam så att dom blir mjuka och fina igen. Och längta efter sommar!

20140317-123621.jpg

2 thoughts on “Räddning av mögliga vantar.

  1. Dock tror jag inte att dom är mögelfria trots det, tyvärr. Även om man får bort det ytliga så finns det kvar mögelsporer. Inte så bra :/ Hände med sambons nya skor men dom fick vi ju bara slänga, tyvärr.

Kommentera

