Menskopp!

För några månader sedan så köpte jag min första menskopp och har nu hunnit testa den några gånger. Jag har läst om den långt tidigare och vet egentligen inte varför jag inte testat tidigare, då jag varken tycker att tamponger eller bindor är särskilt fantastiska. Snarare tycker jag att båda är osköna och obra både för plånbok, miljö och min hälsa.
En sån här har jag:
Fleurcup liten lila menskopp

Hur funkar den då och hur gör man? Apan satt i granen har gjort en bra video som förklarar det mesta:

Jag tyckte att det var lite knixigt att få till det i början och det var inte helt lätt att få ut den första gångerna. Och ja, det kan bli lite kladdigt innan man får till det helt, men övning ger färdighet och det finns inget mensskydd som slår en menskopp! Den syns inte, känns knappt eller inte alls, ger dig inte svamp eller andra besvär utan är snäll mot din kropp och dina slemhinnor. Och så kostar den typ 300:- en enda gång och håller i massor med år. Är det någon mer än jag som använder denna fantastiska lilla grej?

4 thoughts on “Menskopp!

  1. Jag vet inte hur många år jag tänkt att jag borde skaffa en, men det blir liksom aldrig av. Kanske dags att ta tag i det nu!

  2. JAAA!!! Absolut det bästa! Men det är knäppt vad många kvinnor som reagerar med äckel när en pratar om det. Det är så sjukt att mens ses som så skamfyllt och äckligt… Men så är det ju rätt pinsamt och fult att vara kvinna så varför är jag förvånad. 😛

    • Tyvärr är det många män och kvinnor som tycker att mens och mensskydd är äckligt och ja det måste ju vara för att det är kvinnor som har det…suck!

Kommentera

