Ny soffa.

Våra supersköna gamla soffor börjar ha lite för många år på nacken och alldeles för många sår från katternas klor, så nu är det dags att börja spana efter en ny. Idag har vi två jättestora (och jättesköna!) soffor, men planen är att byta ut dessa två mot en. Och om vi ska klara oss med bara en så behöver den vara stor. Gigantisk.

20120822-083507.jpg

Och så behöver den vara av skinn. Jag vill mycket hellre ha en tygsoffa, men jag vet inte hur jag ska få katterna att låta bli den. Vi hade skinnsoffa tidigare och den rörde dom inte, medan våra nuvarande ser ut som hej kom och hjälp mig. Så det får bli en i skinn.
Och så ska den vara ruskigt mysig! Så där så att man bara älskar att krypa upp i den och kunna halvligga åt alla håll och kanter. Ingen stram sittsoffa i vårt hem inte! Var hittar vi då denna stora, sköna, snygga och coola soffa? Jag har ingen aning, men det lär inte vara på Ikea, Mio eller liknande, fast samtidigt – hur mycket är det värt att lägga på en soffa? 10.000:-? 25.000:-? 50.000:-?! Gissar väl att smaken kommer göra att vi hamnar närmare de två sista siffrorna, men fy tusan, då är det bara att börja spara!

De här sofforna gillar jag:

428a6c5481b1d9252e39a3b5b96ba4b4e18
vardagsrum 41332661Z

Sådana här gillar jag inte:

Chicago

 

4 thoughts on “Ny soffa.

Kommentera

