Äntligen blommor!

Igår köpte jag några fina ranunkler och satte i vasen som jag köpte på Hemtex för några veckor sedan. Kanske hade det varit tjusigare med några fler, men jag tycker ändå att det blev ganska fint:20140214-112053.jpg

Men inte tog blomlyckan slut där, utan nu har jag äntligen lyckats få tag på en Parasollpilea, eller elefantöra som den också kallas. Så länge som jag velat ha en sån! Zelda verkar också gilla den:20140214-112438.jpg

Och så slog jag även till på en dvärgkowhai-sophora, även den har jag spanat efter ett tag. Sen får vi väl se om jag lyckas få den att överleva, de sirliga små blommorna jag köpt brukar inte bli så långlivade. Plus att den bör hållas borta från kattänder som tycker att de små bladen är lite för tuggvänliga.20140214-112950.jpg

 

Kommentera

