Smalis.

När vi flyttade så hittade jag massor med gamla foton på mig själv. Ni vet från den där tiden då man framkallade foton och jag hade min sista icke digitala kamera. Snart 11 år sedan alltså och på bilden är jag 20 år. Och även om det är jättelänge sedan jag var så här smal, så drömmer jag ändå alltid lite om det. Hemskt men sant.IMG_8879Hur mycket eller lite man väger eller hur man ser ut spelar ju verkligen ingen roll så länge man trivs med sig själv, men jag är lika fuckad av smalsamhället som så många andra och även om jag inte är så värst missnöjd med mig själv så skulle jag vilja vara smalare. Väga mindre, känna mig lättare och smidigare. Och starkare!
Men visst, lika svårt som jag har att hitta vettiga bhar nu hade jag svårt att hitta tröjor i rätt storlek som räckte nedanför naveln när jag var smal. Uppenbarligen höll byxorna på att ramla av med. Så ett mellanting kanske vore nåt? Jag vet ju att det inte är någon omöjlighet att gå ner i vikt, men min disciplin är som bortblåst och godisråttan har tagit över. Eller ja, det var väl ett tag sedan…
Det som stör mig nästan mest med att vara ‘ickesmal’ är mina bröst, dom hade gärna fått minska till hälften och det är väl den enda delen på min kropp som jag känner mig väldigt obekväm med. Ju äldre jag blir desto mer försöker jag att inte nedvärdera mig själv och mitt yttre, men det är så jäkla kämpigt emellanåt. Det är så jäkla svårt att vara nöjd med sitt yttre när omvärlden talar om för en hur lyckad och snygg man är när man är smal, samtidigt som jag blir så jäkla arg över att jag ens ägnar en enda tanke åt att vilja vara smalare/snyggare/whatever istället för att lägga min energi på sådant som gör mig glad. Skit.

 

4 thoughts on “Smalis.

    • Tack! Men jag känner mig bara för tung och fläskig emellanåt och önskar att jag var lite tunnare. Kurvorna hade gärna fått slätas ut lite. 😉

  1. Det värsta för mig när jag hittade gamla bilder var att jag insåg att då, när bilderna togs, tyckte att jag var så tjock. När jag nu 20 år senare ser bilderna inser jag att jag var ju smal! Blir riktigt irriterad över att så mycket tid ägnades då (precis som nu!) med att tråna efter en smalare figur…

    • Jag var visserligen rätt så nöjd när den där bilden togs, men idag hade jag väl velat addera lite mer muskler! 🙂
      Men ja, det är hopplöst att man alltid ska längta efter att bli smalare…så himla onödigt att lägga tid att grubbla på.

Kommentera

