1 år!

Idag har jag varit stolt ägare åt min fina fina prins i ett helt år! Egentligen hämtade jag honom redan i mitten av januari, men hade honom på prov i några veckor innan besiktning och köp.

20140201-095533.jpg

20140201-103853.jpg

Det firade vi med mys hela morgonen följt av ridlektion. Idag med fokus på att få igång bakkärran och att han verkligen ska använda sina långa älgben. Inte det lättaste och jobbigt för både häst och ryttare. Ibland känns det som att jag bara vill kunna trycka på en knapp och vips bli stark och stabil i kroppen så att jag kan hjälpa honom på bästa sätt istället för att känna att jag stör honom med flaxande händer och ena skänkeln för långt bak. Men allt tar sin tid och det är bättre och roligare att tänka på de framsteg vi gör istället!

Kommentera

