Hatobjekt.

Jag hatar den här bh’n från Fauve. Det är mitt absoluta favoritmärke på bhar, dom är snygga och sköna och bara helt perfekta. Förutom att dom är för små. Hur i hela helvete kan dom välja att bara göra upp till G-kupa? Jävla idioter! Och nej, det är inte mig det är fel på som inte kan ha den, det är deras fel att den är för liten. Skit också.20140129-135430.jpg

Sanningen är den att jag just nu sitter med stora röda märken runt om kroppen på grund av min bh som är utsliten och med för små kupor. Och det gör ont! Jag har testat i princip allt som går att få tag på, inklusive amningsbhar som ju borde vara rejält rymliga, men nej ingenting passar. Varför tror bh-tillverkare att när man har stora bröst så behöver man inget stöd? Då ska man tydligen klara sig med ett skirt litet spetstyg, för ja stora bröst bär väl upp sig själva. Eller hur var det nu igen med naturlagarna? Det är TUNGT att ha stora bröst och kunde jag kroka av dom och hänga upp dom på en galge så skulle jag lämna dom där. En bra stund i alla fall. Men ska det verkligen vara så att jag behöver låta en kirurg skära i mig, för att inte ständigt ha panik över dessa jäkla bhar? Ska jag behöva förminska mina bröst och ta bort en del av mig för att passa in? Kanske ska jag ändå försöka banta ner mig rejält för då minskar dom ju ändå nån storlek (hade visserligen minst F-kupa när jag vägde 60 kg…). Sportbh då? Samma visa. Och tro mig, jag har letat överallt, i alla specialbutiker jag hittat, utomlands, på nätet, you name it. Och så är det dyrt också. Bh’n på bilden kostar dryga 1.000:-
Det kan väl ändå inte vara så att jag är ensam om detta ”enorma” problem?

 

6 thoughts on “Hatobjekt.

  1. Jag har hamnat lite i samma sits nu när jag ammar, dem blev liksom större än vad som är ”normalt”. Inga vanliga butikers BH:ar funkar. MEN! Twilfit har tagit mig med storm! Både deras amningsBH med bygel och en utan. Nu har jag inte G, men F. En kompis har G och hon har köpt på Twilfit och varit nöjd! Hoppas det löser sig för dig för det är verkligen tungt!

    • Det är dit jag alltid går. Finns i princip aldrig något. Och de tar mitt telefonnummer varje gång, ska kolla upp och beställa hem, men ringer aldrig tillbaka. Tyvärr.

  2. Ett tips från en som också har ”big boobs>” och vill ha snygga sköna Bh:ar. http://www.gustafmellbin.se/ denna butik i Stockholm har suveräna bh:ar och super service. Bästa är om man kan åka dit och så mäter dom och har sig .. sen är man i deras kundregister och kan ringa ner och beställa. Har alltid fått snygga och välpassander bh:ar. Kan varmt rekommendera dom.

Kommentera

