Marklyft med bälte.

Jag gillar verkligen marklyft. Det är en allsidig och bra övning, men framför allt är det den av de fyra stora som jag känner mig starkast i. Men jag kommer ihåg när jag testade det för första gången i somras, jisses så rädd jag var för att ryggen skulle gå av. Eller ja, att jag skulle göra illa mig. Och då lyfte jag typ stången (20 kg)!
Idag testade jag att lyfta med bälte och det kändes ju ruskigt skönt och är helt klart något jag kommer att använda mig av när jag ska köra tunga lyft. Ska bara ”värma upp” i några veckor först, för idag kändes 65 kg rätt tungt, puh. Jag vill aldrig mer ta en paus från träningen, men min högra axel har faktiskt slutat att göra ont, så något bra förde det med sig i alla fall.20140128-084159.jpg

Kommentera

