Ny inredning.

Att inreda ett nytt hem är alltid en utmaning. Jag tycker att det tar ett tag innan man hittar rätt plats för alla saker, tavlor och hyllor. Särskilt när man gjort som vi och flyttat till en bostad som är mycket mindre än vår förra. Vi har rensat otroligt mycket, men ändå är förrådet knökfullt, tavlorna står lutade i ett hörn i väntan på att hängas upp om dom ryms och prydnadsprylarna ligger kvar i sina kartonger. Som står i köket/vardagsrummet…Nåja, det blir färdigt så småningom och allt har sin tid.

En sak som dock ofta kommer med en flytt är lusten att byta ut och förnya en del saker. Vi har som sagt gjort oss av med massor och det borde väl ändå betyda att det finns rum för något litet nytt i alla fall? Plus att katterna faktiskt kraschade ett tårtfat.
Så jag köpte den här fina vasen på Hemtex:

hemtex

Och så hittade jag Light House från House Doctor på rea hos Bokompaniet (som även har deras Bord Lamp på megarea för 2080:-!!!) och nu har jag suktat efter denna så himla länge, så jag slog till!

zoom

 

Kommentera

