Klocka.

Senast jag hade en klocka på armen måste ha varit i sjuan. Det var en svart och gul Gul-klocka, ni vet sådana där fula ”sportiga” klockor med tygarmband och kardborre som alla hade på den tiden. Sedan dess har jag aldrig ens ägnat en tanke åt att använda armbandsur. Förrän nu. Och inte vet jag varför jag kommit på det nu heller, men i morse när jag satte pärlor i öronen så slog det mig hur snyggt det vore med en klocka på armen. Örhängen var det nog två månader sedan jag användes sist och de enda smyckena som jag bär dagligen är mina förlovnings- och vigselringar. Jag kanske skulle komplettera det med en klocka? Nu är jag ju inte så bevandrad i klockjungeln än, men jag vet att jag absolut inte vill ha en typisk damklocka med smal armband á la:

Utan jag vill snarare ha en sportig men stilig klocka med massa funktioner som jag inte behöver. Och så vill jag ha lite bling. Typ som den här från Michael Kors. Den skulle ju matcha mina ringar rätt så perfekt också, med tanke på det svarta och baguette-blinget. 4.490:- på Urkompaniet:

mk

 

Fast kanske borde jag köpa mig en billig klocka för några hundralappar för att se om jag verkligen trivs med att ha klocka, innan jag lägger flera tusen på en fin en. Som den här från Ur & Penn för 249:-

billi

One thought on “Klocka.

Kommentera

