Nya köksstolar.

I vår gamla lägenhet hade vi ett jättestort köksbord med fem olika sorters vintage-stolar, några likadana och några ensamma. Nu har vi ett mindre köksbord med fyra stolar och jag skulle vilja ha fyra likadana. Och jag funderar över några stolar i helt olika stilar, då jag inte riktigt vet om vi ska behålla vårt köksbord eller inte, då det är ett rektangulärt björkbord som inte riktigt tilltalar mig eller matchar med resterande teak- och ekmöbler. Visst gillar jag att blanda stilar, men just ljust trä faller mig inte riktigt i smaken. Så kanske målar vi det vitt eller så hittar vi ett nytt bord.

De två stolar jag kikat på och fastnat för är Lilla Åland i svart:

Och Eames DSW-stol i svart:Eames Plastic Side Chair DSW från Vitra

Kommentera

