Bygga in Thermobar.

Nu är det strax dags att inviga Tenors fina Thermobar som han ska ha i hagen, men för att han inte ska få för sig att leka med den så tänkte jag bygga en låda åt den.
På denna bild från Thermobars hemsida har dom valt två pallkragar på höjden, men jag tänkte nog sätta tre så att den får lite extra vindskydd. Frågan är ju bara om jag även ska isolera lådan med liggunderlag eller nåt?

Jag har pratat med Norråtervinning där jag ska få köpa halvpall plus halvpallskragar för typ 50:-/del. Hur bra som helst! Och ni ska så klart få se bilder när bygget är färdigt.

4 thoughts on “Bygga in Thermobar.

  1. Smart idé att bygga in den lite för vindskydd. Jag har ju en stor, rund thermobar och jag har märkt nu när det varit kallt och blåsigt att ytan vill frysa lite. Däremot så tror jag inte att du behöver isolera den med liggunderlag för det brukar aldrig frysa, inte ens när det var – 38 grader. Som sagt endast ytan som nu har frusit men det tror jag beror på vinden.

      • Ja det tror jag, det är ju världens bästa uppfinning 😉 Däremot vet jag inte om de är känsligare när de är mindre och dessutom kanske inte används nattetid/dygnet runt. Kanske ett lock över på natten när han står inne?

Kommentera

