På rätt väg igen!

Hösten med Tenor har både varit väldigt bra och rolig, men också tung och kantad av motgångar. Inte för att det hänt honom något, han har inte varit skadad, förutom en pytteliten förkylning, men det har varit dåligt underlag, virus i hästLuleå med ridhusstopp som följd och diverse annat som satt käppar i komma-igång-med-träningen-hjulet. Vi har dock hittat en sadel som vi båda älskar samt att vi har världens bästa medryttare och det är jag verkligen superglad över!

20131221-144239.jpg

Men nu vill vi ju komma igång med träningen ordentligt också. Vilket innebar två lektioner denna vecka. Första lektionen red jag i onsdags och det vi tränade på då var att gå vid sargen på ridhusets kortsida utan att tycka att det var skitobehagligt. När min häst spänner sig så gör jag detsamma och två spännisar blir ju inte direkt lika med bra. Så vi övade och övade och övade. Och idag när jag red min andra lektion för bästa Linda så var det liksom inte ett stort problem längre. Tjoho! Nu kunde vi fokusera lite mer på att rida och jag är så himla glad för den där självförtroendekicken hon ger mig. Och jäklar vad det är roligt (och jobbigt, min kondis, gaah!) att rida!

One thought on “På rätt väg igen!

Kommentera

