Bästa ridhandskarna!

Jag har inte fallit för Roeckl-trenden (rätt dyra handskar som inte verkar hålla mer än en säsong), utan är fortfarande störtförtjust i mina SSG Glove for Hope (återigen Rosa Bandet) som sommarridhandskar:

Snart är det mitt i smällkalla vintern och då behöver man ju naturligtvis lite tjockare vinterridhandskar. Och så klart väljer jag SSG även där!
Jag kan varmt rekommendera deras Proshow Winter Style 4300, som även finns i model 6000 (varmare?):

 

Och så skulle jag nog gärna testa deras Winter Riding Style 4700, just bara för att det alltid håller värmen om fingrarna lite mer med tumhandskar än med fingerhandskar. Men då är de å andra sidan lite klumpigare att rida i.

 

Kommentera

