Stövel vs stövel.

När vi var i Strömsholm förra helgen så passade jag på att prova Cavallos ridstövlar. De fanns visserligen inte i helt rätt storlek, men så pass att jag kunde dra upp dragkedjan en bit i alla fall och det var nog himla tur det! För jag som var helt inställd på att köpa den ”billigare” (ca 3.900:-) Grand Prix Plus-varianten, fick bli riktigt besviken. De var ungefär lika mjuka som mina MH Richmond-stövlar (tänk mjuk hoppstövel) och det vill jag då rakt inte ha:

Jag provade även Cavallos Piaffe Plus (ca 6.800:-) och de kändes stabila och tillräckligt hårda för att hålla mina sladdriga fötter på plats.

Så nu funderar jag på om jag kommer att vara nöjd med ett par Cavallo Piaffe Plus, som finns i standardstorlek som passar mig, eller om jag ska spara ytterligare lite mer pengar och köpa ett par måttsydda tex Königs? Dock blir det himla dyrt eftersom att det inte finns någon här uppe som säljer dessa. Dessutom kostar ett par Königs Grandgester ca 9.000:- och ett par Königs Sir över 10.000:-. Nåja, det tål att tänkas på ett tag till, tur att det är vinter än.

 

Kommentera

