Olja i håret.

Att sätta olja i håret låter väl kanske som en ganska, eh, puckad grej. Borde det inte bli flottigt och skitfult av det? Jag fick testa det för ett tag sen och hoppla vad överraskad jag blev – det blev ju riktigt mjukt och fint! Och eftersom att jag inte är så värst snäll med mitt hår så värst ofta så tänkte jag testa det, i alla fall en flaska. Så vi får väl se om jag bara kommer att se ut som en flottbomb i håret den närmaste tiden eller om det faktiskt kan vara bra.

20131211-102451.jpg

7 thoughts on “Olja i håret.

  1. Håret blir flottigt fort pga schampo och inte balsam eller olja 🙂 Sluta med schampot så kommer du få se skillnad! Slutade med schampo för någon vecka sedan och till en början så blev håret flottigt varje dag men det var ju för att jag torkat ut det med schampo i flera år. Och då försökte ju håret kompensera för det. Men nu ser det sällan skitigt ut och känns mycket tjockare och mjukare. Har sluppit frissigt hår sen dag 1.

  2. Gick inte att svara så skriver en ny kommentar. Jag använde ICAs sensitive oparfymerade schampo som ”sistaschampo” för att få ur alla produkter man använt osv. (Man får tvätta 2 ggr innan håret räknas som rent) Håret lär kännas väldigt torrt och slitet men det är för att dessa schampon inte har ingredienser som lägger sig som en glansig hinna över håret. Det är så ditt hår mår egentligen. Sen tvättar jag med Garnier Respons Balsam med avocado oil och shea butter. Man kan ha ett tvättbalsam (billigare sort, som man köper i mataffären) som man tvättar hårbotten med och ett riktigt återfuktande balsam i topparna (typ frisörbalsam eller hårinpackning). Det finns en superbra guide på en blogg, kan skicka adressen i nästa kommentar 🙂

Kommentera

