Lagat mat med Marcus Samuelsson!

Igår var jag alltså på pre-invigningen av Clarion Sense och Kitchen and Table i Luleå (officiell invigning sker måndag 2 december) och vi fick laga mat tillsammans med Marcus Samuelsson innan resterande mingelgäster kom. Roligt event och även om jag var lite nervös över att vara där ”själv” så kände jag mig verkligen välkommen. Och ni skulle ha sett lokalen och utsikten (mer om detta i nästa inlägg)!

Här berättar Marcus om Kitchen and Table-konceptet och vad vi ska göra:20131126-211355.jpg

Jag fick skära lax:20131126-211614.jpg

Och dricka vin. För första gången på två år åt jag en pytteliten bit fläskkött då jag smakade på pulled prok. Ingen hit och jag fortsätter med mitt icke-äta-gris. Istället fick jag rostade nötter:20131126-211705.jpg

Och vi lagade och lagade:20131126-211754.jpg

Fortsättning med hipsta-bilder förljer…

 

Kommentera

