Jämställdhet kan liksom inte gå för långt.

Den här ”artikeln” retar mig. Hur mycket som helst faktiskt och kanske är det meningen. Jag hoppas att den är ett äckligt jäkla skämt. Klicka här för att komma till skiten. Hur otroligt korkad kan man bli?

20131123-212302.jpg

Den retar mig så mycket att de på min Facebook som gillar den, de ryker, byebye. För mig är det ofattbart att någon kan tycka att feminism och jämställdhet kan ha gått för långt. För eeh, det finns liksom två alternativ på jämställdhet – icke jämställt eller jämställt. Inga mellanting, inget lite jämställt, tillräckligt jämställt eller lagom jämställt. Det är antingen eller, av eller på. Är det svårt att förstå? Går det inte in eller är folk så jäkla tappade bakom vagnen?
Och vem orkar störa sig på ett ord?

6 thoughts on “Jämställdhet kan liksom inte gå för långt.

  1. Ping: Att välja sina Facebook-vänner. | Lipan

Kommentera

