Luleå spräckte just gränsen…

Alltså. En villa i Luleå är till salu för 10.000.000 kronor. Ja, ni läste rätt – tiomiljonerkronor. DET ÄR JU HELT SJUKT!

Visst, läget är det ju inget större fel på (superfint!), stor tomt, jättestort hus, tre garageplatser, hundra bandrum och massor med annat. Sen att det inte faller mig i smaken är ju en helt annan femma. Jag känner en lite skräckblandad förtjusning över att det finns en villa till salu i min lilla stad för 10 mille, det är ju rätt coolt, men var tusan är vi på väg? Eller snarare – hur ska vi någonsin ha råd att köpa oss ett hus?!

Pampig eldstad

Vacker byggnad

Fin dubbeltomt

 

2 thoughts on “Luleå spräckte just gränsen…

  1. Och jag har svårt att förskräckas över hutlösa huspriser längre. Jag förstår mycket väl att marknaden skiljer sig markant beroende på vart man bor men här i Varberg känns 10 miljoner oftast som ”småpotatis”.
    En helt vanlig, knappt central villa går lätt loss på 2 miljoner och en central villa räknas som billig när prislappen ligger på 5 miljoner, trots att villan kanske knappt överstiger 110kv/m.
    Så ja, drömmen om en alldeles egen liten hästgård känns vääldigt avlägsen när man inte jobbar som raketforskare :/

    • Jag undrar vilka människor som har råd med dessa bostäder? Visst, vi är medelklass och skulle kanske kunna köpa ett sådant hus (inte det för 10 mille, men för kanske 3 eller liknande), men vi skulle ju få lägga ruskigt mycket pengar på att bara bo…och det vet jag inte om jag vill.
      Och nä, hästgård är nog bara att glömma… 😦

Kommentera

