Fram med vintertäcket!

Igår fick Tenor ta på sig sitt nya vintertäcke från Shires (som jag köpte i våras). Det sitter bra och är fint, men fasiken vad jag vant mig vid hans Rambo nu och detta kommer ju inte riktigt upp i samma klass när det gäller detaljer och passform. Inte för att det alls är något fel på Shires-täcket, men…ja, jag är väl lite kräsen. Tenor verkar i alla fall nöjd.

20131121-120316.jpg

Min käre lille prins ser numera ut som en dunboll/teddybjörn/lurvtroll och jag funderar starkt på att raka av honom åtminstone halva pälsen. Det är bara det att han just nu dessutom är rätt så pigg och alert och jag vet inte om jag egentligen är så sugen på MER energi från hans sida, vilket det brukar bli när man rakar bort vinterpälsen. Jag ska leta fram klippmaskinen och se hur det går.

2 thoughts on “Fram med vintertäcket!

  1. Shires täcken är jäkligt bra om dom sitter på rätt häst och är såna täcken som oftast ”håller i alla år”, men jag håller med om att man lätt blir kräsen när man har använt sig av täckenas Rolls Royce (horsewear) lite för länge 😉

Kommentera

