Reflexboots.

Eftersom att jag alltid använder benskydd eller lindor på Tenor när han rids eller arbetas från backen så är det skitsvårt att hitta benreflexer som är tillräckligt långa. Dom räcker ju aldrig runt och då har Tenor inte alls särskilt breda ben så som min förra häst Mimosa hade. Men vet ni, jag kom på att istället för benreflexer kan jag ju använda reflexboots! Dom lär ju visserligen bli lite skitiga, men jag ska testa i vinter och se hur det funkar. Så igår åkte jag till Hööks och köpte dessa för 149:-

Hööks har en annan variant för 99:-, men dom kändes lite som skavsårsvarning i karleden måste jag säga. Och ja, båda varianterna finns i rosa, men jag valde faktiskt gult just för att de syns ännu lite bättre.

Kommentera

