Lädergrimskaft.

När jag sålde min första häst, Cappe, så skickade jag med varenda liten hästpryl jag hade, för jag skulle ju minsann inte köpa någon ny häst. Tji fick jag ett drygt år senare när Evita flyttade in. Så i och med hästköp nummer två så fick jag köpa varenda pinal ny. Däribland inhandlades ett kedjegrimskaft i läder som jag haft sedan dess och som jag verkligen gillar. Inte för att jag behöver använda kedjan alls på Tenor, men jag gillar tyngden i det. Plus att läder håller forever and ever. Så gissa om jag blev ledsen när det försvann för några veckor sedan! Inte var det jättedyrt och så klart inte oersättligt, men ja, det irriterar mig lite när andra slarvar bort mina grejer.

Nåja, bara att bita i det och försöka hitta ett nytt. Här är några förslag, är dom nåt att ha tro? Helst skulle jag ju vilja klämma på dom innan jag köper…SUCK.

Treadstone, 420:- (dock mönstrat och det vill jag egentligen inte ha, men Treadstones Rich-Tan-läder är fantastiskt)

Billibilligt från Catago, 179:- (finns ett flertal i ungefär samma prisklass, tex från Hööks, men jag kvalitén är ju därefter. Alltså inget för mig.)

Omönstrat från Treadstone, 349:-

John Whitaker, 264:-

Kommentera

