Måla om?

Vet ni vad jag är sugen på? Att måla väggarna i vårt vardagsrum och matrum vita. Vad tror ni?

20131118-200459.jpg

20131118-200533.jpg

Jag är egentligen inte alls något fan av att allt ska vara bara svart och vitt eller ljust och fräscht som det så fint heter. Och våra svartgråa tapeter må vara skitsnygga, men jag står nästan inte ut med att det är så mörkt hos oss. Helst av allt skulle jag vilja tapetsera om halva huset med fina lite ljusare tapeter i roliga mönster och färger, men det är ju förstås en kostnadsfråga. Därför funderar jag på att göra det enklaste – måla på tapeterna. Vitt känns som det enkla valet, men samtidigt kan det bli jäkligt tråkigt. Kanske finns det någon annan färg än vitt som skulle passa bättre?

One thought on “Måla om?

  1. Finns ju massor av olika nyanser av vitt, som inte blir lika tråkigt! Skulle nog bli skitsnyggt 🙂 sen är det ju bara att addera dit detaljer i färg om det blir för vit/svart.

Kommentera

