Jeanstjej?

Jag har nog mer eller mindre alltid sett mig som en jeanstjej. Addera en randig tröja, hästsvans, ett par sneakers och då och då kompletterat med en huvtröja så har ni min ”stil”. Inte fashion för fem öre och egentligen kanske inte så klädsamt för min kroppsform alla gånger. Jag tänker ofta att jag helst av allt skulle vilja klä mig i kostym, tjusiga skor och ha håret i en svinrygg istället, men det förblir de allra flesta dagar en dröm. Dessutom har jag lyckats förlägga min fina fina kavaj från Theory som jag köpte i New York, så otroligt klantigt!

Typisk Li-stil:

Nu är jag dock inte den som bryr mig så otroligt mycket om hur stilig jag är utan jag klär mig mer efter vad jag tycker är bekväm. Men sedan jag köpte mina träningstights så kan jag för mitt liv inte förstå hur jag någonsin kunde tycka att jeans är skönt?! Det är skitsnyggt med ett par välsittande tvättade jeans på en fin rumpa, men just nu på mig – big nono, jag känner mig ju inte bekväm för fem öre! Så sist jag var på stan så shoppade jag några leggings, men gick helt bet på något att ha till. Var har alla tunikor tagit vägen? Jag gissar på att det är ute att ha tunikor och att jag är helt efter stilmässigt,så jag kan även tänka mig något i stil med vardagsklänningar. Det behöver inte vara så fancy, utan lagom fint och skööönt räcker gott.

Jag tänker mig lite åt det här hållet. Fast utan klackeskor då. Vad tror ni?

3 thoughts on “Jeanstjej?

  1. Jag gillar också tunikor! Leggings o en lång tröja som täcker rumpan då känner man sig bekväm 🙂 samt älskar ja mjukisbyxor – gärna färgglada 😀

Kommentera

