Träningsmål.

Mitt primära mål med träningen är att bli stark. Det långsiktiga målet är att bli starkare, ha en stark och stabil kropp som jag kan använda till det jag vill. Jag vill att min rygg och min kropp ska klara av många års ridning och stallarbete till och att jag eventuellt ska klara av att bära ett barn nån i framtiden. Sen tycker jag ju att det är skitballt med muskliga armar och axlar, men sånt känns väldigt sekundärt. Jag har hittat en träningsform som jag verkligen älskar och som gör att det de allra flesta dagar är skitkul att gå till gymmet.

I början av hösten var jag kaxig och satte som mål att jag innan året är slut ska klara en pull-up/chin-up/vad det nu heter men hur mycket jag än lyckas tro på mig själv så tror jag inte att jag kommer att fixa det. Dessutom är det ju läskigt att hoppa upp till de där jäkla stängerna. Igår skulle brorsan hjälpa mig och lyfte mig medan jag hoppade och gissa vad som händer – klantiga jag slår naturligtvis i lillfingret och knosar det mot stången. Aj. Kan dom inte göra en stång som är lite längre ner?
Nåja, jag siktar på att klara mitt andra mål innan nyår och det är att lyfta 100 kg i marklyft. Det känns som ett mer uppnåbart mål. Och om jag inte klarar det heller så gör det ingenting, för jag drömmer om hur formen kommer att vara om ett år. Tänk så jäkla stark jag ska vara då!

Jag försöker att fota mig själv med jämna mellanrum. Ibland ser det bra ut och ibland ser det ut som att inget hänt alls. Eller jag vet ju att det händer grejer och att det inte syns så mycket har ju mer att göra med att allt är inbäddat. Men skit i det, jag är skitnöjd ändå!

20131112-101314.jpg

One thought on “Träningsmål.

  1. Om du vill lyckas med att börja göra chins måste du träna rätt! Träna upp latsen och beroende på om du vill göra en pull-up eller en chin (pull-ups lättare då du har hammarslagsfattning och använder biceps mer)…. hur som, träna genom att göra lats-drag, sittande rodd, stående rodd osv …. sen ska du träna på göra chins, och helst inte med ngn som håller i knäna till en början i alla fall, för då fegar man. Ta en pall eller nåt som du kan stå på så du just nåt till stängerna. börja med att hjälpa till med fötterna och ”hoppa” till, och så försöker du hålla dig uppe så länge som möjligt, och sen så sakta som möjligt sänka dig ner igen, återupprepa 🙂 beroende på, så kommer du snart lätt gjort din första chins ;p

Kommentera

