Pellets på pall.

Fasiken vad jag gillar människor där det inte sitter fast!
Snart anländer en pall med värmepellets till mig och Tenor, eller ja den landar i stallet, och då kan jag själv basa över åtgången. Jag har en känsla av att jag inte kommer att kunna hålla mig till en säck i veckan, men det återstår ju att se hur länge en pall (52 säckar) räcker. Bäst att börja föra statistik!

Jag tycker ju inte att man ska slösa med hästens liggunderlag när man mockar, dvs jag tycker att man ska mocka så noggrant som möjligt. Dels blir det mer kvar av bädden samt mindre miljöpåverkan. Och jag har gärna rikligt med underlag i boxen, både för att det blir mer lättmockat/inte lika grisigt, men även så klart för att Tenor aldrig ska behöva hamna på golvet. Liggsår är inget som någon häst ska behöva ha och det är så himla lätt att undvika.

4 thoughts on “Pellets på pall.

  1. Älskar pellets, det är bäst! Gör man en grundbädd på 4 säckar brukar det faktiskt räcka med en i veckan sen, ibland 1 varannan vecka. Magiskt men sant! 🙂 (Beror ju självklart på om man har en lortgris/hur länge se står inne såklart :))

Kommentera

