Reflex-säsong.

För mig börjar reflexsäsongen i och för sig bra mycket tidigare än så här, då jag redan i augusti kan tycka att det är dags att synas bättre om kvällarna.

De allra bästa benreflexerna jag vet kommer från Boett, är fodrade med teddy och finns i massor av storlekar (jag brukar ta minst en storlek större eftersom att jag vill kunna rymma benskydd eller lindor under reflexerna). Dom kostar 200:-/paret och är väl värda sina pengar. Klicka på bilden för att komma till deras webshop:

Personligen tycker jag inte att det går att ha för många reflexer, så jag öser på med reflexväst på mig och gärna någon reflex som hänger och dinglar från jackan. I år blev det dessa från Hööks. Dessutom kommer mina nya vinterridstövlar att vara utrustade med reflexer baktill.

På Tenor har jag förutom benreflexer även reflexer på träns, brösta och ländtäcke. Kanske borde jag även skaffa dessa fantastiska rosa reflekterande boots, från Hööks och kanske någon lampa som blinkar?

 

Ge er aldrig ut i trafiken utan reflexer, vare sig med eller utan häst, för du syns otroligt dåligt i mörkret. Och tänk också på att du behöver reflexer när du rider i skog och mark, särskilt på vintern då du kan möta skotrar. Så på med allt ni har!

2 thoughts on “Reflex-säsong.

  1. Såna benreflexer har jag inte sett tidigare. Jag har såna där ”vanliga” med neoprene på insidan. Problemet är bara att de är för stora så jag måste ha skydd under för att det ska sitta 😦 (använder annars bara skydd när jag hoppar eller lindor när hästen ska vara extrafin vilket är ungefär 1 gång/år… :P)

    • De från Boett finns ju i massor av storlekar, så då borde du kunna hitta ett par som passar. Och dom håller superbra kvalitet! 🙂

Kommentera

