Dubbel träning.

Strax före lunch besökte jag Frida och fick ställa mig på den läskiga Tanita-vågen. Den talade ”snällt” om för mig dagens vikt, fettprocent, fett i kg, muskelmassa, vatten, min metaboliska ålder och lite annat smått och gott. Gissa hur gammal jag är? Ärligt!20131014-172730.jpg

Inte för att jag direkt känner mig rädd för att bli gammal och ålder är väl bara en siffra (?), men jag vill helst inte bli det i förtid. Vågen talade om för mig att jag är 45 år gammal, baserat på min fysik. Det är alltså 15 år äldre än jag egentligen är och det kändes väl inte så där jätteroligt. Så vad ska jag göra åt det då? Förändringen har väl redan påbörjats och sakta men säkert tänker jag bli en hälsosammare version av den jag är idag, så idag passade jag på att köra dubbla gympass! Efter vägningen hoppade jag på ett kort men jäkligt intensivt pass som höll på att ta död på gamlingen och sen efter lunchen körde jag dagens gympass. Det var lite väl tungt att starta period fyra på 5/3/1-programmet precis efter ett konditions- och styrkepass, så när jag i fortsättningen kör dubbelt så får det bli styrkepasset först. Jag ska se om jag får med mig maken på en kvällspromenad idag också. See you!

 

Kommentera

